کشف و جمع آوری بالغ بر 4100 دام صید غیرمجاز ماهی در گیلان

نکستونز/گیلان مدیرکل شیلات استان گیلان گفت: از ابتدای سالجاری با اعمال گشت های دریایی و ساحلی؛ نزدیک به 4 هزار رشته دام صید ماهیان استخوانی و 100 رشته دام صید غیرمجاز ماهیان غضروفی کشف و جمع آوری شد.

 کوروش خلیلی در گفت وگو با نکستونز اظهار کرد: طبق قانون حفاظت و بهره برداری از منابع آبزیان؛ یکی از وظایف حاکمیتی سازمان شیلات، حفاظت از منابع آبزی و جلوگیری از صید غیر مجاز است.

وی با بیان اینکه آبزیان؛ انفال محسوب می شود، افزود: به جز پره های صیادی و شناورهای کیلکاگیر، هرکس بدون مجوز قانونی اقدام به بهره برداری و صید ماهی از دریا داشته باشد غیر مجاز شناخته می شود.

کشف و جمع آوری بالغ بر 4100 دام صید غیرمجاز ماهی در گیلان

خلیلی با تاکید بر اینکه در طول سال با انجام نظارت همچنین گشت های دریایی بر این حوزه نظارت می شود، گفت: از ابتدای سالجاری با اعمال 500 مورد گشت دریایی همچنین 997 گشت ساحلی که 22 عملیات گشت به صورت مشترک با دریابانی صورت گرفت؛ نزدیک به 4 هزار رشته دام صید ماهیان استخوانی و 100 رشته دام صید غیرمجاز ماهیان غضروفی کشف و جمع آوری همچنین 2 شناور و 16 لاکش توقیف شدند.

مدیرکل شیلات استان گیلان تصریح کرد: علاوه بر گشت های دریایی و ساحلی طی این مدت 75 مورد بازرسی از بازار ماهی فروشان نیز صورت گرفت.

کشف و جمع آوری بالغ بر 4100 دام صید غیرمجاز ماهی در گیلان

خلیلی با اشاره به عملکرد سال گذشته در این حوزه گفت: سال گذشته با عملکرد 2 برابری نسبت به سال ماقبل آن، با 3019 مورد گشت دریایی و 3967 گشت ساحلی که از مجموع گشت های دریایی، 122 عملیات  به صورت مشترک با دریابانی انجام شد.

وی افزود: با انجام این گشت ها نزدیک به 21 هزار رشته انواع دام ماهیان استخوانی کشف و 48 شناور توقیف شدند و در همین رابطه 105 متهم دستگیر و 48 فقره پرونده صید غیر مجاز تشکیل شد.

مدیرکل شیلات گیلان با بیان اینکه سال گذشته 417 مورد بازرسی از بازار ماهی فروشان در سطح استان انجام شد، گفت: در این بخش نیز رشد 2 برابری نسبت به سال ماقبل آن شاهد بودیم.

پایان خبر نکستونز

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "کشف و جمع آوری بالغ بر 4100 دام صید غیرمجاز ماهی در گیلان" هستید؟ با کلیک بر روی استان ها، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "کشف و جمع آوری بالغ بر 4100 دام صید غیرمجاز ماهی در گیلان"، کلیک کنید.