مصرف قهوه گانودرما در بارداری

کافیین یک ماده محرک است و نوشیدن آن باعث افزایش ضربان قلب و فشار خون نیز می گردد و همچنین باعث افزایش ادرار نیز می گردد که بدن با کمبود آب مواجه می گردد. کافیین در برخی بانوان ممکن است باعث ایجاد سوزش معده نیز شود. مهم این است که در کل دوران بارداری خود به مصرف کافیین خود توجه داشته باشید. اما برای آگاهی از باید و نباید های نوشیدن قهوه در دوران بارداری و عوارض قهوه برای زنان باردار  تا انتهای مقاله همراه ما در باشید. بله، در دوران بارداری همچنان می توانید هر از چند گاهی یک فنجان  قهوه میل کنید. فقط مطمین شوید که بیش از 200 میلی گرم کافیین در روز مصرف ندارید. این میزان حدود دو لیوان قهوه فوری یا یک لیوان قهوه فیلترشده است.

مصرف قهوه گانودرما در بارداری

اگر در حین بارداری به طور منظم بیش از 200 میلی گرم کافیین در روز مصرف داشته باشید، ریسک بالایی برای داشتن نوزاد کم وزن هنگام تولد خواهید داشت. نوزادانی که با کم وزنی زمان تولد به دنیا می آیند با بزرگتر شدن در معرض افزایش خطر مشکلات سلامتی قرار می گیرند. همچنین شواهدی وجود دارد که نوشیدن مرتب کافیین در دوران بارداری ، خطر سقط جنین را افزایش می دهد. هر چند این خطر همچنان کم است. این محدودیت 200 میلی گرم شامل تمام منابع حاوی کافیین است ، بنابراین علاوه بر قهوه لازم است که به مصرف چایی ها ، کولا ، نوشیدنی های انرژی زا و شکلات هم توجه کنید. زمانی که قصد صرف قهوه خارج از خانه را دارید بسیار مراقب باشید زیرا کافی شاپ مورد علاقه شما نوشیدنی های بسیار قوی تری نسبت به نوشیدنی هایی که در خانه درست می کنید، سرو می کند.

اگر باید مصرف کافیین در طول درمان را کاهش دهید ، قهوه فیلتر شده را به قهوه فوری سوپریم برای زود انزالی تغییر دهید زیرا این نوع قهوه مقدار کمی کافیین دارد. همچنین می توانید با استفاده از فقط نصف قاشق چای خوری قهوه در هر لیوان ، میزان کافیین آن را کمتر کنید. قهوه بدون کافیین نیز گزینه خوب و مطمینی است و طعم آن تقریباً مشابه قهوه معمولی است. می توانید خودتان را قانع کنید که میزان کافیین را کاهش داده اید. فراموش نکنید که، حتی اگر قهوه کافیین دارد، اما فنجان قهوه شما مایعات مورد نیاز تان را نیز تامین می کند، بنابراین اگر تصمیم به ترک آن دارید مطمین شوید که آن را با یک نوشیدنی دیگر جایگزین کنید تا به اندازه کافی هیدراتاسیون بدن تان را حفظ کنید. اگر نگران مصرف کافیین خود هستید، با ماما یا پزشک خود صحبت کنید.

مصرف قهوه در دوران شیردهی

موسسه شیر دهی استرالیا چنین اظهار می کند که تا قبل از سن 6 ماهگی فرآیند جذب و دفع کافیین هنگام نوشیدن قهوه در هنگام شیر دهی مادر ممکن است تا 160 ساعت یعنی تا بیش از 6 روز طول بکشد و به مادران در این باره هشدار داده است این در حالی است که زمان این فرآیند پس از 6 ماهگی به 3 الی 7 ساعت کاهش می یابد. و همچنین در حالی که خطرات احتمالی نوشیدن قهوه در دوران باردرای وحشتناک است، خطرات کافیین در شیر دهی نوزادان بسیار خفیف است. قهوه گانودرما از قارچ جان افزا یا قارچ ریشی با نام علمی قارچی یک ساله، بدست می آید. در برخی منابع با عنوان گیاه پادشاهان یا پادشاه گیاهان از آن نام می برند، قارچ گانودرما سابقه ای 5000 ساله دارد. نام های دیگر این قارچ؛ قارچ جان افزا و اکسیر جوانی است. نام محلی این قارچ در چین، لینگ زی؛ در ژاپن، ریشی و در کره، یونگ زهی می باشد.

خواص سلامتی قارچ گانودرما چیست؟

از قارچ جان افزا برای تقویت دستگاه ایمنی بدن و درمان عفونت های ویروسی مانند آنفلوآنزا و اختلالات ریوی مانند آسم و برونشیت استفاده می شود. گانودرما مواد فعال بیولوژیک همچون انواع استرول ها، پروتیین ها، پلی ساکاریدها، تری ترپنوییدها و ملانین دارد که پلی ساکاریدها و تری ترپنوییدهای آن به علت خاصیت ضد سرطانی، اهمیت زیادی دارد. اسپور این قارچ نیز دارای ترکیبات فعال با خاصیت درمانی می باشد. بر اساس تحقیقات این قارچ باعث ایجاد تعدیل در سیستم ایمنی می شود، التهاب را از بین می برد، تولید انرژی توسط میتوکندری سلول ها را افزایش می دهد و رادیکال های آزاد را نیز از بین می برد. خود قارچ گانودرما و هاگ آن، به بهبود برخی از بیماری ها و سلامتی بشر کمک می کند. بزرگترین مزیت این قارچ، تقویت سیستم ایمنی است.

همچنین این قارچ به بدن کمک می کند تا با انواع فشارهای فیزیکی مانند تروما، بیخوابی، تب، مسمومیت، استرس روانی، عفونت، یا تشعشعات خود را تطبیق دهد. گفته می شود قارچ گانودرما مانند یک تنظیم کننده عمل می کند که سیستم ایمنی بدن انسان را تنظیم می کند. هدف اصلی این گیاه ردیابی پاتوژن هایی مانند باکتری ها و دیگر ویروس هایی است که به بدن حمله می کنند. اگر سیستم ایمنی بدن مورد تهدید قرار گیرد ویروس، انگل، باکتری و قارچ هایی تولید می کند که باعث بیماری می شوند. استفاده مکرر از آنتی بیونیک ها، عوامل ضد ویروسی و داروهای ضدقارچ باعث می شود میکروب ها نسبت به این داروها مقاوم شوند. اما مصرف قارچ گانودرما این مشکلات را برطرف می کند. این گیاه به عنوان یک مکمل برای رفع عوارض جانبی ناشی از شیمی درمانی در درمان سرطان ها محبوبیت بسیاری یافته است.

خواص قهوه گانودرما:

در طب شرقی از گیاهان و قارچ  و دمنوش های مختلفی استفاده میشود . جالب است بدانید امروزه از دمنوش و یا عرقیجات و نوشیدنی های مختلف مانند قهوه هات چاکلت گانودرما هم استفاده میکنند. از جمله خواص قهوه گانودرما سوپریم میتوان به تقویت سیستم ایمنی و مبارزه با انواع سرطان اشاره کرد . برخی معتقدند این برای سلامتی ضررهایی دارد . اما تاثیرات مثبت ان خیلی بیشتر از ضررهای این نوشیدنی  است . همانطور که قبلا ذکر کرده ایم یکی از مهم ترین خواص قهوه گانودرما تقویت سیستم ایمنی است . گلبول های سفید خون نقش بسزایی در دستگاه ایمنی برعهده دارند . قهوه های  گانودرما مسیر التهاب را در گلبول های سفید خون تغییر می دهد .همچنین فعالیت یک نوع از گلبول های سفید به نام سلول های کشنده طبیعی را افزایش میدهد . این قهوه اهمیت فراوانی در پیشگیری و بهبود انواع سرطان دارد مثل سرطان سینه یا سرطان پروستات .

مطالعات تعدادی از محققان نمایان این است که تعداد 40 زن مبتلا به سرطان سینه با مصرف 4 هفته ای  پک های قهوه  گانودرما  از خستگی و یا افسردگی ناشی از این بیماری بهبود یافته اند . از جمله خواص دیگر این  محصول می توان به کاهش خستگی و افسردگی و بهبود کیفیت زندگی اشاره کرد . متاسفانه امروزه فشار خون بسیاری از افراد بالا است . این به این معنی است که متاسفانه افراد سلامت قلبی قابل قبولی ندارند . با تحقیق و پژوهش بر روی بیمارانی که فشار خون بالایی دارند و مصرف این محصول را شروع کرده اند متوجه شده اند این قهوه کلسترول خون را افزایش و تری گلیسرید را کاهش داده است . مطالعات از تاثیر قهوه  گانودرما در کاهش التهابات بر روی بیماری های روماتیسم ، آسم  میگوید که بسیار تاثیر داشته است.

نتیجه گیری

قهوه، یکی از نوشیدنی های کافیین دار خوشمزه است که طرفداران زیادی دارد. قهوه فوری موکا دکتر بیز برای ترک اعتیاد اگر زیر نظر پزشک و به صورت منظم مصرف شود موثر خواهد بود . اگر باردار هستید و نگران مصرف قهوه و تاثیر کافیین بر جنین خود هستید، ما در این پست سایت سلام دنیا، مورد اثرات خوردن قهوه در بارداری و میزان مجاز مصرف قهوه در بارداری را بیان کردیم. امیدواریم که این پست برای شما مفید بوده باشد. می توانید این مطلب را از طریق شبکه های اجتماعی با دوستان خود و یا کسانی که فکر می کنید این مطلب برایشان کاربردی است؛ به اشتراک بگذارید. همچنین می توانید، تجربیات و نظرات خود را در خصوص مصرف قهوه در بارداری با ما در بخش نظرات در میان بگذارید.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "مصرف قهوه گانودرما در بارداری" هستید؟ با کلیک بر روی کسب و کار ایرانی, پزشکی، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "مصرف قهوه گانودرما در بارداری"، کلیک کنید.