شاخص تخت بیمارستانی البرز به میانگین کشوری نزدیک شد

شاخص تخت بیمارستانی البرز به میانگین کشوری نزدیک شد

نکستونز/البرز رییس دانشگاه علوم پزشکی البرز از رشد 14 درصدی تعداد تخت های بیمارستانی استان البرز در دولت سیزدهم خبر داد.

به گزارش نکستونز، دکتر شهرام صیادی روز سه شنبه 17 بهمن با تبریک فرارسیدن سالروز پیروزی انقلاب اسلامی بخشی از اقدامات شاخص در بخش سلامت را تشریح کرد: بیمارستان شهید حاج قاسم سلیمانی فردیس که با پیشرفت فیزیکی 50 درصدی تحویل دولت سیزدهم شده بود در این مدت تجهیز و افتتاح شد و شاخص تخت بیمارستانی در استان افزایش یافت. در حال حاضر شاخص تخت بیمارستانی در استان 1.11 و در کشور1.88 است.

وی تصریح کرد: بیش از 50 هزار و 917 متر مربع فضای آموزشی، درمانی و بهداشتی طی 29 ماهه اخیر افتتاح شده است و همچنین بیش از 41 هزار و 300 متر مربع فضای دیگر  در حال ساخت است.

دکتر صیادی به بخشی از اقدامات مهم در حوزه بهداشت  اشاره کرد و گفت: فاز اول تا سوم  برنامه سلامت خانواده و نظام ارجاع در سه شهرستان نظرآباد، ساوجبلاغ و فردیس انجام و همچنین در تمامی مراکز تحت پوشش نسخه پیچی و ارجاع الکترونیک فعال شده است.

وی ادامه داد: تاکنون بیش از پنج میلیون و 209 هزار واکسن کرونا تزریق شده و در پویش ملی سلامت بیش از یک میلیون و410 هزار نفر از نظر فشار خون بالا و دیابت غربالگری شدند. در کلیه مراکز بهداشتی سطح استان مراقبت های بهداشتی برای بیش از یک میلیون و 300 هزار نفر میانسال و سالمند  و برای بیش از 845 هزار نوجوان  و جوان  و بیش از 496 هزار بزرگسال انجام شده است.

دکتر صیادی با اشاره به برگزاری 14 اردوی جهادی در مناطق کم برخوردار تصریح کرد: 21 هزار خدمات دندانپزشکی رایگان  توسط کلینیک سیار درمناطق محروم ارایه شده است و برنامه خودمراقبتی با بیش از 400 هزار  سفیر سلامت در خانواده ها در حال اجراست.

رییس دانشگاه علوم پزشکی البرز از اقدامات مهم در بخش غذا و دارو  به 34 هزار بازرسی از 4400 مرکز تحت پوشش و صدور بیش از 39 هزار پروانه و مجوز  و 12  هزار بازدید از مراکز عرضه محصولات سلامت محور در استان اشاره کرد.

وی آموزش علوم پزشکی و تحقیقات و فناوری را یکی از حوزه های فعالیت مهم این دانشگاه برشمرد و گفت: در 29 ماهه گذشته دانشگاه در این بخش  توانست هیات ممیزه مستقل دانشگاه را تاسیس کند و افزایش 20 درصدی  ظرفیت پذیرش دانشجو را داشته باشد و همچنین مرکز آزمون الکترونیک در پردیس دانشگاه راه اندازی و چهار رشته تحصیلی جدید دیگر به دانشگاه افزوده شد.   

دکتر صیادی ادامه داد: دانشگاه علوم پزشکی البرز در سامانه علم سنجی کشور رتبه 13 را دارد و چهار نفر از اساتید این دانشگاه جزو دانشمندان یک درصد برتر جهان قرار گرفته اند.

وی افزود: واحدها و شرکت های فناور مستقر در مرکز رشد دانشگاه شش برابر افزایش داشته است و 22 طرح و پایان نامه فناورانه و صنعت محور ، 38 اختراع و  29 طرح مرتبط با جوانی جمعیت را به ثبت رسیده است.   

پایان خبر نکستونز

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "شاخص تخت بیمارستانی البرز به میانگین کشوری نزدیک شد" هستید؟ با کلیک بر روی استان ها، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "شاخص تخت بیمارستانی البرز به میانگین کشوری نزدیک شد"، کلیک کنید.