کاور پست های اینستاگرام چیست؟-همه چیز در رابطه با کاور ها

طراحی جذاب بیش از هر چیزی می تواند به جلب توجه مخاطبان شما در نگاه اول کمک کند و بعد از آن، کیفیت محتوا است که به ماندگاری کاربران و ادامه تماشای پست یا ریلز منجر میشود. بنابراین قدم اول در جذب مخاطب، استفاده از کاورهای جذاب برای پست و ریلز است.

کاور پست چیست؟

به اولین اسلاید در پست های اسلایدی و همچنین تصویری که در همان لحظه اول یک پست ویدئویی نمایش داده می شود، کاور پست گفته می شود. استفاده از کاورهای مناسب باعث زیباتر شدن، مرتب شدن و ساختارمند شدن ظاهر پیج شما می شود که در نتیجه افزایش فالورها و مشتریان شما را رقم می زند.

کاور پست های اینستاگرام چیست؟-همه چیز در رابطه با کاور ها

دوره جامع آموزش ادمینی همراه با استخدام

ابعاد کاور پست

ابعاد کاور پست به صورت 1:1 (مربعی) و با اندازه 1080×1080 می باشد.

البته سایز های استاندارد دیگری نیز برای انتشار پست وجود دارد. سایز پست افقی 1080×608 بوده و سایز پست عمودی نیز 1080×1350 می باشد. اما از آن جا که تمام انواع پست ها در نمای اصلی و کلی صفحه پیج اینستاگرام به صورت مربعی نمایش داده می شوند، بنابراین همیشه استفاده از ابعاد مربعی را برای طراحی کاور پست پیشنهاد می کنیم.

کاور ریلز چیست؟

کاور ریلز به تصویری که در لحظه اول پخش ریلز نشان داده می شود، گفته می شود. این همان تصویری است که ریلز با آن، در صفحه اصلی پیج، فید اینستاگرام و همچنین در اکسپلور و هشتگ ها و … نمایش داده می شود.

ابعاد کاور ریلز

ابعاد کاور ریلز مانند IGTV و استوری 1920×1080 عمودی است؛ اما باید طوری طراحی شود که در همه جا به خوبی و درست نمایش داده شود. همانطور که حتما متوجه شده اید، ریلز های اینستاگرام در هوم  یا صفحه اکسپلور ابتدا با ابعد مربعی 1:1 نمایش داده می شوند تا زمانی که بر روی آن ها کلیک کنید. پس کاور ریلز نیز باید به گونه ای طراحی شود که محتوای اصلی آن در محدوده 1:1 وسط کاور (که به آن منطقه امن گفته می شود) نمایش داده شود.

برای این کار می توانید فارغ از اینکه از کدام برنامه ساخت کاور ریلز اینستاگرام استفاده می کنید، هنگام طراحی، از همان ابتدا یک مربع به عرض کاور ریلز بکشید تا کل عرض صفحه را پوشش دهد. این مربع باید از نظر ارتفاع دقیقا در وسط کاور قرار گیرد. سپس طراحی خود را انجام دهید. عناصری را که می خواهید در نگاه اول دیده شود را درون مربع، و سایر موارد را خارج از مربع قرار دهید. در پایان مربع را پاک کنید.

مهم ترین نکته در ساخت کاور برای پست اینستاگرام

برای ساخت کاور اینستاگرام نکات مختلفی وجود دارد که باید رعایت کنید. در ادامه به معرفی این نکات می‌پردازیم.

  • در انجام کارهای طراحی نکات مختلفی وجود دارد که باعث جذابیت بیشتر طرح شما می‌شود. فرقی ندارد شما طرح را برای کاور اینستاگرام می‌سازید یا طراحی بنر یا هر کار گرافیکی دیگری انجام می‌دهید. یکی از نکات رنگ شناسی و استفاده از رنگ بندی مناسب در طراحی است.
  • طراحی انجام شده باید کاملا مرتبط و هماهنگ با پست مورد نظر شما باشد. همچنین برای نوشتن متون در کاور از فونت‌های بزرگ و خوانا با رنگبندی مناسب استفاده کنید تا به صورت واضح قابل مشاهده باشد.
  • از آنجایی که کاور اولین چیزی است که کاربر مشاهده می‌کند، درصورتی که به اندازه کافی جذاب نباشد، کاربر از مشاهده کامل پست شما اجتناب می‌کند. به همین دلیل باید کاور را بسیار جذاب و حرفه‌ای طراحی کنید.

انتخاب ایده طراحی کاور پست اینستا را براساس سلیقه مخاطب 

کاربران مختلفی با سبک‌ها و علایق متغیر در اینستاگرام وجود دارند. نکته اساسی که برای طراحی کاور پست اینستا باید رعایت شود، انتقال برداشت شماست. شما باید تعیین کنید که چه نوع تأثیر و احساسی را می‌خواهید به مخاطب خود منتقل کنید و بر این اساس بهترین ایده ساخت کاور را انتخاب کنید.

دوره جامع آموزش طراحی سایت همراه با استخدام

ایده برای رنگ کاور پست اینستاگرام 

رنگ‌ها احساس شما را تعیین می‌کنند. رنگ های زیادی برای نمایش تصویر یا کلیپ ویدیویی شما وجود دارد. بهترین ایده انتخاب رنگ برای کاور پست اینستا این است که با ویدئویی که قرار است در ادامه پخش شود هماهنگ باشد و در عین حال به طور مجزا بتواند توجه مخاطب را جلب کند.

ایده برای متن کاور پست اینستاگرام 

درست است که تصویر روی کاور، موضوع پست را نشان می‌دهد. اما، می‌توانید با نوشتن متنی در تصویر، هدف خود را به کاربران بفهمانید. اکثر اینفلوئنسرها از متون بحث برانگیز برای تحریک مخاطبان خود استفاده می‌کنند. عناوین جذاب با اندازه خوانا و بزرگ ایده بهتری برای طراحی کاور پست اینستاگرام هستند.

برنامه ساخت کاور پست و ریلز در اندروید

در ادامه به معرفی چند نمونه از بهترین اپلیکیشن ها برای ساخت پست و ریلز و استوری در گوشی ها و تبلت های اندرویدی می پردازیم. برخی از این اپلیکیشن ها در ios نیز به خوبی قابل استفاده هستند.

1- اینشات

به جزئت می توان گفت یکی از بهترین برنامه های ساخت و ادیت و ویرایش عکس و به ویژه فیلم در گوشی های اندروید و آیفون، برنامه Inshot است. کار با این برنامه بسیار آسان است و امکانات پیشرفته و جذاب بسیاری را دارا می باشد.

2- Canva

این برنامه بک ابزار طراحی گرافیک آنلاین حرفه ای است که به دو صورت اپلیکیشن و نسخه وب قابل استفاده است. در این برنامه انواع قالب های کاور پست و ریلز، و همچنین سایر فایل های گرافیکی همچون پوستر و بنر موجود است.

3- متن نگار

متن نگار یک برنامه اندرویدی فارسی با رابط کاربری بسیار ساده و آسان است که می توانید از آن برای ساخت انواع عکس نوشته ها یا طراحی کاورهای جذاب استفاده نمایید. ویژگی افزودن استیکر و عکس های Transparent بر روی عکس، این برنامه را به یکی از بهترین گزینه ها برای استفاده از قالب های PNG  پست، استوری و کاور ریلز تبدیل کرده است.

4- Picsart

اپلیکیشن پیکسارت نیز امکانات بسیار گسترده و جذابی دارد. شما می توانید این برنامه را نیز از گوگل پلی دانلود و نصب نمایید. سپس از آن برای ساخت کاور پست و ریلز با اندروید و همچنین انجام ویرایش های حرفه ای بر روی انواع تصاویر استفاده نمایید.

برنامه ساخت کاور پست و ریلز در کامپیوتر

1- فتوشاپ

قطعا هرجا سخن از طراحی و ساخت فایل های گرافیکی باشد، همه در اولین لحظه به یاد فتوشاپ می افتند. اگر می خواهید پست های خود را به صورتی کاملا حرفه ای و پیشرفته طراحی کنید و محدودیت زمان هم ندارید، به شما استفاده از فتوشاپ را توصیه می کنیم. البته بیشتر افراد کار با این برنامه را بلد نیستند یا فرصت کافی برای آن ندارند، اما در عین حال می خواهند کاورهایی حرفه ای و جذاب داشته باشند. به این دست از کاربران عزیز، استفاده از برنامه بعدی را پیشنهاد می کنیم.

2- پاورپوینت

بیشترین استفاده که عموم مردم از پاورپوینت دارند،  انجام پرزنتیشن و ارائه یا به قولی، نمایش مطالب است. اما پاورپوینت با امکانات گسترده و جذاب و محیط کاربرپسند و آسانی که دارد می تواند برای انجام کارهای گرافیکی به خصوص ساخت پست ها و استوری ها نیز بسیار مناسب باشد. به همین دلیل، در سال های اخیر پاورپوینت نیز به عنوان یک برنامه ساخت کاور پست اینستاگرام حرفه ای شناخته شده است. فقط لازم است از همان ابتدا سایز اسلاید ها به درستی تعیین شود.

بنابراین اگر به دنبال مجموعه ای معتبر برای ارائه امور گرافیکی خود در رابطه با طراحی کاور پست و یا ریلز و یا حتی سایر امور گرافیکی باشید ، پیشنهاد ما باتیس گرفی می باشد که با مجرب ترین و بهترین فعالان حوزه گرافیک خود بهترین و ارزان ترین خدمات را ارائه می دهند.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "کاور پست های اینستاگرام چیست؟-همه چیز در رابطه با کاور ها" هستید؟ با کلیک بر روی کسب و کار ایرانی, عمومی، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "کاور پست های اینستاگرام چیست؟-همه چیز در رابطه با کاور ها"، کلیک کنید.

‫5 دیدگاه ها

  1. چه نکات خوبی گفتید! منم داشتم دنبال راهی می‌گشتم که پست‌هام جذاب‌تر بشه و این توضیحات در مورد کاور خیلی کمکم کرد. مرسی از مقاله کاملتون!

  2. دمتون گرم! همیشه فکر می‌کردم کاور پست فقط یه عکس خوشگله، ولی حالا فهمیدم باید با استراتژی طراحی بشه تا فالوورا بیشتر جذب بشن.

  3. عالی بود! داشتم به طراحی کاور برای پست‌هام فکر می‌کردم و این مقاله دقیقاً بهم یاد داد که چطور یه کاور جذاب درست کنم. خیلی کاربردی بود!

  4. خیلی جالب بود! کاور پست‌ها همیشه برام سوال بود که چرا بعضی پستا بیشتر دیده می‌شن. حالا فهمیدم طراحی کاور چقدر می‌تونه تاثیرگذار باشه. مرسی!

  5. چه مطلب مفیدی بود! همیشه برام سوال بود کاور پست اینستاگرام چه تاثیری روی جذب مخاطب داره. حالا با این توضیحات فهمیدم چقدر مهمه. مرسی از نکات خوبتون!