فلاحت زاده: قهرمانی را به خاطر داوری از دست دادیم/ باید به تفکرات نکونام پایبند باشند

فلاحت زاده: قهرمانی را به خاطر داوری از دست دادیم/ باید به تفکرات نکونام پایبند باشند

بازیکن پیشین استقلال گفت: نکونام با استقلال بد کار نکرد نایب قهرمانی نیز عنوان کمی نیست به هر صورت مربی خوبی بود که استقلال را تا نایب قهرمانی بالا آورد. تیمش می توانست قهرمان شود اما به دلیل اشتباه داوری جام قهرمانی را از او گرفتند.

فرشاد فلاحت زاده در گفت وگو با نکستونز، در ارزیابی از عملکرد تیم استقلال و کسب عنوان نایب قهرمانی در رقابت های لیگ برتر فوتبال، ادعا کرد: استقلال با نفرات و مهره هایی که داشت بد کار نکرد اما نقش داوری در قهرمانی پرسپولیس خیلی پررنگ بود و پرسپولیس حداقل 20 امتیاز به خاطر اشتباهات داوری به دست آورد. استقلال این همه تلاش کرد تا بازی برابر پیکان را ببرد اما پرسپولیس با یک گل 3 امتیاز را کسب کرد و قهرمان شد که فدراسیون فوتبال نیز در این قهرمانی نقش داشت.

وی گفت: تا زمانی که سیستم VAR وارد فوتبال نشود این مشکلات وجود دارد و خیلی راحتی به گردن داور می اندازند که آفساید را نگرفت. اگر VAR باشد فدراسیون دیگر می گوید مشکل ما نیست و VAR را چک می کنند و نمی توانند برخی تیم ها را قهرمان کنند چون دیگر نمی توانند ورود پیدا کنند. اینکه مشکل اصلی کجاست واقعا نمی دانم.

بازیکن پیشین استقلال افزود: اگر همه تیم ها بگویند اگر VAR نباشد لیگ باید برگزار نشود فدراسیون مجبور می شود که این سیستم را وارد کشور کند. حتی خود باشگاه ها می توانند در این زمینه اقدام کنند و از قرارداد هر کدام از بازیکنان مبلغی را برای این منظور کنار بگذارند تا این سیستم را تهیه و وارد کنند.

فلاحت زاده تاکید کرد: تا زمانی که این مشکل درست نشود ما نمی توانیم به صراحت بگوییم که داور از روی عمد پنالتی گرفت یا عمدی نبود. برای فصل جدید باید از سیستم VAR در فوتبال استفاده شود که اگر باشد قطعا وقتی داور اشتباه یا خطا می کند کنارش می گذارند. باید خود مدیران باشگاه ها و سرمربیان تیم ها به این مساله تاکید داشته باشند که حاضرند لیگ چند ماه به تعویق بیفتد تا این کار صورت بگیرد.

وی گفت: در بازی پرسپولیس و مس رفسنجان شاید کمک داور متوجه شد که گل آفساید است اما شجاعت لازم را برای بیان این مساله به دلیل جو استادیوم و شلوغی نداشت. شاید این طور فکر می کرد که اگر می گفت گل آفساید است جانش به خطر می افتاد. اگر سیستم VAR باشد دیگر مشکلی وجود ندارد و داوران در صحنه تصمیم می گیرند. واقعا من نمی دانم الان در کشورهایی که صاحب فوتبال نیستند از این سیستم بهره می گیرند اما ما هنوز دنبال وارد کردن VAR هستیم. به هر صورت جام قهرمانی را به خاطر اشتباهات داوری از دست دادیم.

بازیکن پیشین استقلال اظهار کرد: استقلال خیلی بهتر از این می توانست عمل کند در بازی با نساجی به دلیل این که تمرکزشان روی بازی با پرسپولیس بود 3 امتیاز بازی را از دست دادند اگر در آن بازی 3 امتیاز را کسب می کردند قهرمانی از آن استقلال بود.

وی اختلاف بین خطیر و نکونام را یکی از دلایل ناکامی استقلال عنوان کرد و گفت: از ابتدای فصل اختلاف بین کادر فنی و خطیر و بحث مدیریتی بود و اینکه بازیکنانی که مدنظر نکونام بود خریداری نشدند و استقلال بازیکنان محدودی را در اختیار داشت که از نظر کیفیت خیلی پایین تر از بازیکنان پرسپولیس و حتی سایر تیم ها بودند. استقلال در ضربات ایستگاهی موفق بود اما در سایر قسمت ها به دلیل نداشتن بازیکنان کارآمد ضعف زیادی داشت.

فلاحت زاده در پاسخ به این پرسش که فصل آینده استقلال باید چگونه عمل کند؟ گفت: بستگی به آن دارد که نکونام فصل بعد با استقلال باشد یا خیر. اگر بود که باید برحسب تفکراتش بازیکن بگیرد. به اعتقاد من نکونام با استقلال بد کار نکرد و نایب قهرمانی هم عنوان کمی نیست. به هر صورت مربی خوبی بود که استقلال را تا نایب قهرمانی بالا آورد. تیمش می توانست قهرمان شود اما به دلیل اشتباه داوری جام قهرمانی را از او گرفتند. به اعتقاد من اگر بازیکن مدنظر خود را برای فصل جدید نتواند جذب کند، برود بهتر است و با ماندن خودش را خراب می کند.

وی در پایان در ارزیابی از رقابت های لیگ برتر گفت: داستانی که برای لیگ از جمله بحث داوری، فساد، شیتیل بگیرها و… درست کردند جای تاسف دارد. مربیانی که کارآمد نیستند و با دادن سکه و پول به دنبال نتیجه هستند باید کنار گذاشته شوند و از مربیانی که سالم و خانه نشین هستند استفاده کنند. این پول ها را باید به پیشکسوتانی بدهند که انرژی خود را برای تیم ملی و تیم های باشگاهی گذاشتند اما به جایی نرسیدند و اکنون در شرایطی قرار دارند که برای تامین هزینه های زندگی با موتور و ماشین کار می کنند یا خانه نشین هستند.

پایان خبر نکستونز

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "فلاحت زاده: قهرمانی را به خاطر داوری از دست دادیم/ باید به تفکرات نکونام پایبند باشند" هستید؟ با کلیک بر روی ورزشی، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "فلاحت زاده: قهرمانی را به خاطر داوری از دست دادیم/ باید به تفکرات نکونام پایبند باشند"، کلیک کنید.