چگونگی ایجاد موج زنانه برای دفاع از غزه

چگونگی ایجاد موج زنانه برای دفاع از غزه

اشرف مروجی در گفت وگو با خبرنگار نکستونز اظهار کرد: در مدت زمان بیش از یک سال که با قرارگاه بقیه الله همکاری دارم و حلقه هایی از فعالان فرهنگی و افرادی را که خیلی فعال و کنشگر نبودند در شهرستان بهبهان به وجود آورده ام، این افراد را دعوت کرده و آنها را اقناع می کردیم تا پای کار بیایند و در حد و محدوده خود نقش آفرینی داشته باشند.

رابط حلقه های میانی با قرارگاه بقیه الله با اشاره به موضوع غزه گفت: اوایل نکستونز ماه که این مساله پیش آمد هرچه شهر بهبهان را نگاه می کردم، احساس می کردم کسی نبود که آنگونه که باید وظیفه اش را نسبت به غزه انجام دهد و حتی خود ما هم همینطور بودیم یعنی نمی دانستیم از کجا باید شروع کنیم و چگونه کار کنیم که بتوانیم یک حرکتی را ایجاد کنیم.

وی افزود: هدفم این نبود که حرکت دیده شود اما می خواستم در خصوص این مساله که مساله اول جامعه اسلام است از خودم احساس رضایت داشته باشم، از آنجایی که جز اولویت های دشمنان ما نیز به حساب می آید باید به آن خیلی توجه کنیم و حرکتی را انجام دهیم.

رابط حلقه های میانی با قرارگاه بقیه الله بیان کرد: شاید خیلی طول کشید تا با افراد مختلف تماس گرفتم و چهره به چهره صحبت کردم که ببینم می توانند این کار را انجام دهند و پای این کار بایستند یا خیر، تا اینکه روز میلاد امام علی (ع) با یک گروه دانشجویی در مراسم اعتکاف صحبت کردم؛ از قبل گفته بودند حلقه های میانی پای کار بیایند اما من نمی دانستم که چه کار باید انجام دهم تا اینکه همانجا به ذهنم رسید و از آنها پرسیدم آیا «می توانید برای مساله غزه کاری انجام دهید؟» آنها فوری پذیرفتند و گفتند «این موضوع خیلی خوبی است هم نیازش وجود دارد و هم اینکه خود ما دغدغه این موضوع را داریم».

مروجی ادامه داد: کار را با گروه دانشجویی آغاز کردم اما سرعتی که باید در کار آنها می دیدم یا پیگیری هایی که باید آنها انجام می دادند از من مطالبه می کردند که شما از ما خواسته بودید کاری انجام دهیم، اکنون برنامه ها را مشخص کنید یا اینکه بیایید ایده پردازی کنیم، این را در گروه ندیدم، از یک طرف خوشحال بودند که یک وظیفه ای به عهده آنها قرار داده شده و می خواهند کار کنند اما از طرف دیگر آن حرکت و عملیات را نمی دیدم، البته من هم به آنها گفته بودم که اولین عملیات آنها برای روز قدس باشد و حدود 2 ماه که تا روز قدس زمان داریم کارهای مطالعاتی، تاریخی و تمدنی راجع به غزه انجام دهید.

وی گفت: بنده نیز کانالهای متعددی را به آنها معرفی کردم که روزانه قضایای غزه را پیگیر شوند و می گفتم «اگر بتوانید آرام آرام هفته ای یک محتوا در قالب یک کلیپ کوتاه هم تولید بکنید خوب است» اما اینگونه نشد و کلیپ ها را تولید نکردند.

رابط حلقه های میانی با قرارگاه بقیه الله تصریح کرد: با فعالان دیگری از جمله فعالان فرهنگی شهرستان که معلم بودند، غیر معلم ها، تحصیل کرده و یا نیمه تحصیل کرده صحبت کرده و مساله را طرح می کردم، احساس کردم اینها مساله را بهتر گرفتند، گروه های دانشجویی که یک سری مطالعات انجام داده بودند را به این افراد وصل کردم، با هم جلسات متعددی را برگزار کردیم و اعلام کردیم که 10 روز قبل از روز قدس یک سری پویش ها را راه اندازی کنیم.

مروجی اضافه کرد: قرایت و ختم قرآن برای شهدای غزه تا روز قدس، حضور خانم ها با قنداق های خونین به دست، حضور خانم های کالسکه ران، حضور تعدادی از اعضای کادر درمان با لباس های فرم خود به نشانه اعتراض کشتن کادر درمانی در غزه در مراسم راهپیمایی از جمله پویش هایی است که به مناسبت روز قدس تشکیل داده ایم.

رابط حلقه های میانی با قرارگاه بقیه الله عنوان کرد: برای بچه ها برنامه هایی مثل یاد دادن سرود غزه، نقاشی با محتوای غزه، رنگ آمیزی نقاشی با موضوع غزه برگزار می کنیم که در این صورت خانواده ها بهتر همراهی می کنند و یا اینکه در شب های احیا شال های فلسطینی را دور گردن بچه ها می انداختیم که اینها باعث شد خانواده ها همراهی کنند؛ همچنین شماره حساب هایی که به صورت ملی از قرارگاه یا از طریق سایت حضرت آقا در قسمت وجوهات بود را در اختیار مردم قرار می دادیم و متوجه شدیم کمک های خوبی انجام شده است.

مروجی افزود: در خصوص پویش هایی که راه اندازی کرده ایم از مسیولان هیچ انتظاری نداریم جز اینکه شرایط امنیتی را فراهم کنند، اجازه کار و تجمع به ما بدهند که پذیرفته اند و با ما همکاری داشته باشند.

وی با اشاره به سخنرانی 2 سال گذشته حضرت آقا مبنی بر اینکه معلمان افسران سپاه پیشرفت هستند، گفت: برای این مساله کار کردیم، از معلمانی که خواهان تحول بودند و به نسبت بقیه انقلابی تر هستند، یک گروه تشکیل داده و آنها را گرد هم آوردیم و با این افراد یک سری مبانی کار کردیم.

رابط حلقه های میانی با قرارگاه بقیه الله ادامه داد: بیانیه گام دوم، سخنرانی یکم خرداد 98 حضرت آقا و مبانی پیشرانی زنان را با آنها کار کردیم تا نشان دهیم در بعضی از انقلاب ها و در برخی از میدان های سطح جهانی، زنان هم پیشتاز بودند، همچنین روی پیشتازی زنان کار کردیم و اکنون در خصوص موضوع فلسطین موج زنانه رقم می خورد.

مروجی عنوان کرد: قریب 10 سال است که حضرت آقا روی موضوع نوجوان پیشران کار می کنند و در بزنگاه ها این مبانی را به خورد ما می دهند؛ لذا اگر قرار باشد یک حرکتی اتفاق بیفتد این حرکت باید پیشران هایی داشته باشد، بنده از یک سو پیشران ها را آماده، متشکل و منسجم می کنم و از سوی دیگر این حرکت که پیشرفت تمدن نوین اسلامی است را به صورت عمومی طراحی و کار می کنیم و مساله غزه در این خصوص به ما کمک کرد.

وی اظهار کرد: امیدوارم در این حرکت عمومی توفیقی پیدا کنیم تا بتوانیم در نظم نوین جهانی تحولی ایجاد کنیم و نظم نوین جهانی با محوریت روز قدس شکل بگیرد؛ البته نگاه بنده کوتاه مدت و برای روز قدس نیست بلکه یک نگاه بلند مدت است و در حال پیگیری قضیه غزه به صورت جهانی هستیم تا بتوانیم با این موج زنانه جهانی که شکل گرفته همراه شویم، با نگاه مقاومتی و جهانی که اثرگذاری خوبی داشته باشد، بتوانیم موج های جهانی را که علیه انقلاب اسلامی به خصوص برای زنان شکل گرفته است، دفع کنیم.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "چگونگی ایجاد موج زنانه برای دفاع از غزه" هستید؟ با کلیک بر روی عمومی، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "چگونگی ایجاد موج زنانه برای دفاع از غزه"، کلیک کنید.