قیمت نان در کرمان گران شد

آفتاب‌‌نیوز :

داریوش ماهری بیان کرد: از دوشنبه هفته گذشته با به‌روزرسانی کارتخوان‌های نانوایی‌هایی که آرد یارانه‌ای و دولتی استفاده می‌کردند، بین ۲۲ تا ۲۵ درصد به قیمت افزوده شده است.

وی تاکید کرد: سقف افزایش قیمت نان طبق مجوز کشوری برای استان‌ها ۲۵ درصد است و افزایش بالاتر از این عدد قانونی نیست.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان کرمان تصریح کرد: نان لواش ۲۲ درصد و سایر نان‌های نوع یک مثل تافتون و سنگک تا ۲۵ درصد افزایش قیمت داشتند.

وی ادامه داد: از سال ۱۴۰۰ قیمت نان دولتی تغییری نداشت و تنها ۴۰ درصد دولت به عنوان یارانه به نانوایان پرداخت می‌کرد که این موضوع بر روی کیفیت نان، وضعیت معیشت صنف نانوایان و … تاثیر گذاشته بود.

ماهری اظهار داشت: مجوز افزایش قیمت نان تا حدودی می‌تواند وضعیت کیفیت و معیشت نانوایان را بهبود ببخشد.

وی خاطرنشان کرد: افزایش قیمت نان فقط برای نانوایی‌های دولتی است و تغییر قیمت برای نانوایی‌های غیردولتی توسط اداره صمت و صنف انجام می‌شود.

 براساس اعلام قبلی مدیران، حدود ۲ هزار و ۷۰۰ نانوایی با آرد یارانه‌ای در استان کرمان فعالیت دارند.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "قیمت نان در کرمان گران شد" هستید؟ با کلیک بر روی اقتصادی، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "قیمت نان در کرمان گران شد"، کلیک کنید.