طرح تفصیلی شهر اردبیل از سوی استاندار اردبیل ابلاغ شد

طرح تفصیلی شهر اردبیل از سوی استاندار اردبیل ابلاغ شد

نکستونز/اردبیل پس از یک دهه وقفه و با انجام بازنگری‌های لازم؛ طرح تفصیلی شهر اردبیل از سوی استاندار ابلاغ شد.

سیدحامد عاملی ۱۱ شهریور در مراسم ابلاغ این طرح، اظهار کرد: بازنگری طرح تفصیلی شهر اردبیل که پس از یک دهه وقفه با پیگیری‌های لازم نهایی شده، ابلاغ می‌شود و قطعا با اجرای درست این طرح از سوی همه متولیان و دستگاه‌های اجرایی، بخش عمده مشکلات شهری اردبیل رفع خواهد شد.

وی افزود: این طرح با تبیین ایرادات وارد بر طرح تفصیلی پیشین (مصوب سال ۸۴) و با بررسی نقاط ضعف و قوت در زمینه‌های شبکه معابر، کاربری اراضی و نحوه استفاده از زمین و ضوابط و مقررات شهرسازی و ساختمانی با همکاری شهرداری، راه‌وشهرسازی، استانداری و تمامی اعضای کمیسیون ماده ۵ استان اردبیل و مهندسان مشاور طرح، با پرهیز از اشتباهات گذشته و با تأکید بر افزایش تحقق‌پذیری، افزایش سرانه‌های عمومی و جبران کمبودهای موجود، توجه به حد و مرز مالکیتی، تمرکززدایی کاربری به‌ویژه در هسته مرکزی شهر و تلاش برای رفع مشکلات مردم در حوزه‌های شهرسازی و ساخت‌وساز، توزیع متوازن و متعادل کاربری‌های خدمات همگانی متناسب با نیازهای جمعیت و توجه ویژه به ارتقا و توانمندسازی خدماتی و زیرساختی بافت‌های حاشیه‌ای و محلات ناکارآمد و کم‌برخوردار تدوین، تصویب و ابلاغ شد.

عاملی تصریح کرد: تهیه طرح‌های موضوعی و بازنگری طرح جامع حمل‌ونقل و ترافیک، بازنگری مطالعات طراحی شهری خیابان امام خمینی(ره) و توسعه شبکه حمل‌ونقل همگانی و ارتقای زیرساخت‌های حمل‌ونقل شهر به‌عنوان یکی از راه حل‌های اصلی رفع معضلات و چالش‌های ترافیکی شهر برای تکمیل و قوت طرح تفصیلی مذکور، مورد تأکید است.

استاندار اردبیل بیان کرد: اصلاح و توسعه مبادی ورودی‌های شهر اردبیل نیز که پیش‌تر تصویب شده بود، در قالب طرح مذکور به‌صورت یکپارچه ابلاغ شده و قابل اجرا است.

پایان خبر نکستونز

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "طرح تفصیلی شهر اردبیل از سوی استاندار اردبیل ابلاغ شد" هستید؟ با کلیک بر روی اجتماعی، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "طرح تفصیلی شهر اردبیل از سوی استاندار اردبیل ابلاغ شد"، کلیک کنید.