دانشگاه آزاد اردبیل در رتبه بندی جهانی دانشگاه های سبز قرار گرفت

رییس دبیرخانه پایش آزاد:

دانشگاه آزاد اردبیل در رتبه بندی جهانی دانشگاه های سبز قرار گرفت

رییس دبیرخانه پایش آزاد و مجری برنامه علمی آب و انرژی های دامنه سبلان اعلام کرد که دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل در رتبه بندی جهانی دانشگاه های سبز قرار گرفت.

ابراهیم فتایی رییس دبیرخانه پایش آزاد و مجری برنامه علمی آب و انرژی های دامنه سبلان در حاشیه مراسم هفته درختکاری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری نکستونز اعلام کرد که دانشگاه آزاد اسلامی استان اردبیل در رتبه بندی جهانی دانشگاه های سبز قرار گرفت.

وی اضافه کرد: در راستای تراز ملی محیط زیست، کمیته راهبری دانشگاه سبز در دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل آغاز به کار کرده و در این راستا دانشگاه موفق به اخذ امتیازات لازم برای رتبه بندی جهانی green metric (دانشگاه های سبز) شد.

رییس دبیرخانه پایش آزاد و مجری برنامه علمی آب و انرژی های دامنه سبلان متذکر شد: یکی از فعالیت های کمیته راهبری دانشگاه سبز در زمینه فضای سبز دانشگاه است که با کاشت درخت، گل و گیاه های مختلف در محوطه دانشگاه انجام می گیرد.

فتایی متذکر شد: فعالیت دیگر کمیته راهبری دانشگاه سبز در زمینه بازیافت زباله از مبدا بوده که مراحل اولیه آن با جداسازی سطل های زباله تر و خشک در طبقات دانشکده ها انجام شده و در مرحله بعد سطل های مربوطه در اتاق های اداری و کلاس های درس تعبیه خواهد شد.

مجری برنامه علمی آب و انرژی های دامنه سبلان با اشاره به وقوع بلایای طبیعی مانند سیل، طوفان و ریزگرد ها گفت: بسیاری از این بلایا به دلیل نبود پوشش گیاهی است که با فرهنگ سازی صحیح، مقابله با قاچاقچیان درخت و جلوگیری از ساخت وساز های غیراصولی در طبیعت می توان مانع پیشرفت آن شد.

وی یادآور شد: در کنار این فعالیت ها باید با درختکاری و ایجاد پوشش گیاهی مانع وقوع این بلایای طبیعی شد.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "دانشگاه آزاد اردبیل در رتبه بندی جهانی دانشگاه های سبز قرار گرفت" هستید؟ با کلیک بر روی اقتصادی، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "دانشگاه آزاد اردبیل در رتبه بندی جهانی دانشگاه های سبز قرار گرفت"، کلیک کنید.