جاهای دیدنی دبی که نباید از دست بدهید

سفر به دبی مثل ورود به دنیایی دیگر است؛ جایی که آسمان خراش های سر به فلک کشیده مراکز خرید پرزرق وبرق و جزایر مصنوعی در دل کویر تجربه ای به یادماندنی برای هر گردشگری می سازد. اگر دبی را برای سفرتان انتخاب کرده اید باید بدانید که این شهر پر از جاهای دیدنی است که حتماً باید در لیست سفر شما باشد. در این مقاله می خواهم شما را با مهم ترین و زیباترین مکان های دیدنی دبی آشنا کنم که نباید از دست بدهید. پس اگر آماده اید بار سفر ببندید و با سفرنامه همراه شوید!

برج خلیفه نماد بی نظیر دبی

وقتی صحبت از دبی می شود اولین چیزی که به ذهن همه می رسد برج خلیفه است؛ بلندترین سازه ای که بشر تاکنون ساخته است. این برج با ارتفاع ۸۲۸ متر چنان تأثیرگذار است که حتی از فاصله های دور هم توجه همه را به خود جلب می کند.

هنگامی که به بالاترین طبقه های این برج عظیم می رسید و از سکوی مشاهده به منظره ی شگفت انگیز دبی نگاه می کنید احساس می کنید که بر فراز جهان ایستاده اید. اگر روزی خواستید برجی را فتح کنید برج خلیفه انتخاب فوق العاده ای است. نکته : بهتر است بلیط سکوی بازدید را از قبل رزرو کنید تا از صف های طولانی در امان باشید.

دبی مال خرید به سبک شاهانه

درست کنار برج خلیفه دبی مال قرار دارد؛ یکی از بزرگ ترین مراکز خرید دنیا. اینجا فقط یک مرکز خرید نیست؛ بلکه یک شهر کامل است! از فروشگاه های برندهای لوکس گرفته تا فودکورت های پرطرفدار آکواریوم عظیم دبی و پیست یخ هر چه که فکرش را بکنید در دبی مال پیدا می کنید. اما شاید بهترین قسمت این مرکز خرید نمایش آب نمای دبی باشد که هر شب با نور و موسیقی های فوق العاده اجرا می شود.

اگر از خرید خسته شدید می توانید به دبی آکواریوم بروید که یکی از بزرگ ترین آکواریوم های دنیا است. این آکواریوم خانه بیش از ۱۴۰ گونه مختلف از آبزیان است از کوسه ها گرفته تا ماهیان رنگارنگ. تجربه عبور از تونل شیشه ای زیر آب قطعاً یکی از خاطرات فراموش نشدنی شما خواهد بود.

جاهای دیدنی دبی که نباید از دست بدهید

جزایر نخل شگفتی معماری جهان

جزایر نخل به ویژه نخل جمیرا از شگفت انگیزترین پروژه های معماری بشر در دبی است. این جزایر مصنوعی به شکل نخل خرما ساخته شده اند و پر از هتل ها ویلاهای لوکس و سواحل زیبا هستند. هتل آتلانتیس که در قسمت بالای این جزیره قرار دارد یکی از معروف ترین جاذبه های این منطقه است. در این هتل علاوه بر اقامت لوکس می توانید از پارک آبی آکواونچر و آکواریوم عظیم آن نیز لذت ببرید.

توصیه : اگر می خواهید بهترین چشم انداز از جزایر نخل را داشته باشید حتماً با هلیکوپتر یا هواپیمای آبی بر فراز آن ها پرواز کنید. این تجربه برای کسانی که عاشق ماجراجویی هستند بی نظیر خواهد بود.

محله قدیمی دیره و بازارهای سنتی

اگر از گشت وگذار در آسمان خراش ها خسته شدید و دلتان کمی نوستالژی و اصالت می خواهد حتماً سری به محله دیره بزنید. این منطقه از قدیمی ترین بخش های دبی است و به خاطر بازار طلا و بازار ادویه شهرت زیادی دارد. قدم زدن در این بازارها حس یک سفر به گذشته های دور را به شما می دهد.

در بازار طلا صدها فروشگاه مملو از زیورآلات درخشان منتظر شما هستند. هر گوشه ی این بازار پر از طلا الماس و جواهرات است. نکته جالب این است که حتی اگر قصد خرید هم نداشته باشید قدم زدن و تماشای این همه جواهرات چشم نواز خودش تجربه ای جذاب است. بازار ادویه هم پر از بوی خوش زعفران دارچین و دیگر ادویه های رنگارنگ است که در هوا پیچیده و شما را به وجد می آورد.

آسمان خراش های مارینا دبی

اگر طرفدار مناظر مدرن و پیشرفته هستید مارینا دبی جای شماست. این منطقه مملو از برج های سر به فلک کشیده هتل های پنج ستاره و رستوران های لوکس است که چشم انداز خارق العاده ای از کانال های آب و کشتی های مجلل به شما می دهد. مارینا واک یکی از بهترین مکان ها برای پیاده روی عصرگاهی است جایی که می توانید هم از منظره ها لذت ببرید و هم یک شام لذیذ دریایی در یکی از رستوران های شیک منطقه داشته باشید.

توصیه عملی : اگر به دنبال هیجان بیشتری هستید می توانید یک قایق خصوصی کرایه کنید و از کانال های دبی مارینا و آب های خلیج فارس لذت ببرید.

صحرای دبی تجربه ای فراتر از تصور

اگر به دنبال یک تجربه کاملاً متفاوت هستید حتماً تور سافاری صحرا را در لیست برنامه های خود قرار دهید. وقتی از برج ها و مراکز خرید فاصله می گیرید و به دل صحرای دبی وارد می شوید به دنیای دیگری پا می گذارید. تپه های شنی طلایی که تا افق کشیده شده اند چشم اندازی حیرت انگیز پیش روی شما قرار می دهند.

در این تورها می توانید شن سواری کنید شترسواری را تجربه کنید و یا در کمپ های بیابانی از یک شام سنتی عربی با موسیقی زنده و رقص عربی لذت ببرید. یکی از نکات ویژه این تورها تماشای غروب خورشید در صحراست که واقعاً جادویی است.

جاهای دیدنی دبی که نباید از دست بدهید

پارک آبی وایلد وادی و ماجراجویی در آب

یکی دیگر از جاذبه های هیجان انگیز دبی پارک آبی وایلد وادی است که در نزدیکی هتل برج العرب قرار دارد. این پارک آبی با سرسره های آبی هیجان انگیز و استخرهای موج بهشت عاشقان آب بازی است. با امکانات بسیار مدرن و سرگرمی های متنوع وایلد وادی جایی است که برای تمامی اعضای خانواده تجربه ای بی نظیر را رقم می زند.

نتیجه گیری

دبی شهری است که با جاذبه های مدرن و سنتی اش برای هر نوع سلیقه ای چیزی برای ارائه دارد. از تجربه هیجان انگیز در صحرا تا لذت خرید در بزرگ ترین مراکز خرید دنیا هر لحظه در دبی پر از شگفتی است. اگر به دنبال یک سفر پرماجرا پر از شگفتی و تنوع هستید دبی را از دست ندهید.

پرسش و پاسخ

سوال ۱ : بهترین زمان برای سفر به دبی چه موقع است؟ بهترین زمان برای سفر به دبی بین ماه های نوامبر تا مارس است که هوا خنک تر و مطلوب تر است.

سوال ۲ : آیا برج خلیفه فقط برای بازدید است؟ برج خلیفه فقط مکانی برای بازدید نیست؛ این برج واحدهای مسکونی و هتل های لوکس هم دارد.

سوال ۳ : آیا سافاری صحرا برای همه مناسب است؟ بله سافاری صحرا برای همه افراد در هر سنی مناسب است اما اگر مشکلات حرکتی یا قلبی دارید بهتر است احتیاط کنید.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "جاهای دیدنی دبی که نباید از دست بدهید" هستید؟ با کلیک بر روی گردشگری و اقامتی, کسب و کار ایرانی، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "جاهای دیدنی دبی که نباید از دست بدهید"، کلیک کنید.