ثبت شرکت در ترکیه استانبول

ثبت شرکت در ترکیه حداکثر 5-7 روز کاری به طول می انجامد. طبق قوانین ترکیه، متقاضی ثبت شرکت باید یک حسابدار برای اهداف مالیاتی و نظارتی به دولت ارائه دهد. یک حسابدار با تجربه با درک این موضوع می تواند به کسب و کار کمک زیادی کند. برای ثبت شرکت در ترکیه با شرکت مهاجرتی شاهان همراه باشید.

مراحل به شرح زیر است.

پیش نویس اساسنامه شرکت

دریافت فرم ثبت شرکت در ترکیه

اخذ شماره مالیات از فاینانس ترکیه

اخذ گواهی تاسیس شرکت در دفتر ترکیه

ثبت شرکت در اتاق بازرگانی ترکیه

روزنامه چاپ

تاییدیه وکالتنامه و فرم امضا را از اداره دولت ترکیه دریافت کنید

پردازش فرم خزانه داری ترکیه

برای بررسی و تایید این فرم و آدرس دفتر شرکت به اداره دارایی ترکیه رفته و فرم مرحله قبل را ارسال کنید.

ممیزان مالیاتی برای تأیید آن به آدرس شما می آیند

پس از تایید و بررسی نهایی شماره مالیات بر ارزش افزوده شرکت را دریافت کنید

گرفتن کارت ویزیت

گواهی موسسات حسابداری

یک حساب بانکی برای شرکت باز کنید

یک مشاور مالی رسمی بگیرید

همه ما مراحل ذکر شده را برای داوطلبان ثبت شرکت انجام داده ایم.

هزینه ثبت شرکت در ترکیه و نکات مهم آن

1- توجه داشته باشید که هزینه ثبت شرکت بسته به نوع شرکتی که می خواهید ثبت کنید متفاوت است.

2- با توجه به شرایط و قوانین سالهای مختلف و تغییرات قوانین ترکیه و نوع شرکت ثبت شده و حوزه فعالیت این تعداد متفاوت است.

3- اما به طور کلی باید بدانید که هزینه های ثبت شرکت شامل هزینه های اولیه و هزینه های پس از ثبت شرکت می باشد.

3-1 قیمت های اولیه شامل هزینه های دریافتی از دولت ترکیه و فیش های پرداختی به دفاتر مختلف از جمله اتاق بازرگانی و مطبوعات مجاز و دفتر حسابداری و حق الوکاله در دفتر اسناد رسمی و هزینه های انجام شده می باشد. شرکت ایران 2 ترکیه.

2-3-نکته مهم: برای ثبت شرکت باید آدرس اداره ثبت شرکت محل مراجعه بازرس را ارائه دهید.

برای این منظور یا باید دفتری اجاره کنید یا خانه خود را به عنوان آدرس ارائه دهید (طبق قوانین ترکیه آدرس شرکت شما می تواند در منزل شما باشد) یا از یک سری دفاتر مجاز طبق قوانین ثبت شرکت در ترکیه استفاده کنید. آدرس شرکت شما به بازدیدهای بازرس رسیدگی کنید. هر یک از 3 روش فوق توضیحات مفصلی در مورد مزایا و معایب و هزینه های خود دارد که برای شما توضیح خواهیم داد. اجازه دهید فقط یک توضیح کلی بدهیم که هزینه اجاره دفتر یا منزل شما هر چه باشد، باید 20 درصد آن را جدا از هزینه برق و گاز و غیره هر ماه به عنوان مالیات پرداخت کنید که برای شروع مبلغ نسبتاً زیادی است. کار کردن بنابراین گزینه دفتر مجازی را پیشنهاد می کنیم که فقط سالی یک بار با مبلغ مناسب پرداخت می شود و نیازی به پرداخت 20 درصد نیست. مبلغ آن برای 1 سال حدود 2100 لیر است. توضیحات لازم به شما داده خواهد شد.

3-3 یکی از هزینه هایی که پس از ثبت شرکت انجام می شود، استخدام حسابدار است که در سال 2022 حداقل ماهیانه 400 تا 500 لیر هزینه خواهد داشت و توسط صاحب شرکت پرداخت می شود. صرف نظر از اینکه شرکت موجود است یا خیر. هزینه دیگری که باید انجام شود هزینه مالیات است که حداقل ماهیانه 150 لیر است. همچنین اطلاعات کاملی در مورد مقررات بیمه و مالیات در اختیار شما قرار خواهیم داد.

4- حداقل سرمایه شرکت نیز با توجه به نوع شرکت متفاوت است. حداقل سرمایه شرکت با مسئولیت محدود 10 هزار لیر می باشد. حال این سوال پیش می آید که آیا در ابتدای کار این 10 هزار لیر را باید پرداخت کنیم؟ در این مورد، قوانین ممکن است هر از گاهی تغییر کنند. مثلا زمانی این قانون وجود داشت که اول یک چهارم مبلغ فوق را به حساب شرکت واریز می کنید و سپس می توانید آن را برداشت کنید. اما الان قانون فرق کرده و لازم نیست به سرمایه اول توجه کنید. در این صورت با توجه به نیاز به جزئیات و توضیحات بیشتر در جلسه مشاوره گفته خواهد شد.

چند سوال مهم بسیاری از ایرانیان متقاضی ثبت نام در ترکیه:
ثبت شرکت در ترکیه استانبول
آیا برای ثبت شرکت و کار در ترکیه نیاز به استخدام کارگر ترک است؟

ما پاسخ دقیق پرس و جو را به شما می گوییم، اما به طور کلی می دانید که برای ثبت شرکت و شروع فعالیت نیازی به استخدام نیروی ترک غیر از حسابدار ترکیه ای ندارید.

برخی از هموطنان ایرانی از ما در مورد جذب 5 نیروی ترکیه ای سوال می کنند. توجه داشته باشید که جذب 5 نیروی ترکیه ای موضوع دیگری است، شما باید مجوز کار و اقامت کاری بگیرید.

پس از ثبت شرکت در ترکیه می توانید برای اقامت تجاری ترکیه اقدام کنید که نیازی به استخدام کارمند ندارد.

چند سال بعد از ثبت شرکت می توانم تابعیت و پاسپورت ترکیه را بگیرم؟

اجازه دهید پاسخ صحیح این سوال را با تماس با ما یا مراجعه به دفتر ما در استانبول توضیح دهیم زیرا جزئیات وجود دارد. اما به طور کلی در صورت رعایت قوانین و شرایط می توانید پس از 5 سال پس از ثبت شرکت در ترکیه تابعیت و پاسپورت ترکیه را دریافت کنید.

نحوه پرداخت مالیات در ترکیه

در ترکیه مالیات بر درآمد تقریباً مثل ایران است (در واقع اگر شرکت سودده باشد حدود 20 درصد سود شرکت است) و مالیات بر ارزش افزوده 18 است.

آیا امکان تمدید اقامت با ثبت شرکت در ترکیه در سال های بعد وجود دارد؟

بله، تو میتونی.

برخلاف اقامت توریستی که قوانین آن در ترکیه بسیار متغیر است و در حال حاضر طبق قانون اقامت توریستی با اجاره خانه به اتباع خارجی تعلق نمی گیرد، ثبت شرکت می تواند باعث افزایش سال های اقامت در ترکیه شود که یک نوع است. اقامتگاه تجاری در صورت فعال بودن شرکت به احتمال زیاد تمدید خواهد شد.

مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت در ترکیه:

اصل پاسپورت هر شریک (با اعتبار بیش از 6 ماه)

دو عکس شخصی با فرمت 4*3 (رنگی، پس زمینه روشن)

چند نام مناسب برای شرکت

زمینه فعالیت شرکت در ترکیه (منشور انجمن)

درصد سهام هر یک از شرکا در شرکت را تعیین کنید

انتخاب مدیر شرکت (یا شرکا).

انواع ثبت شرکت در ترکیه:

در مورد قوانین زیر برای تاسیس شرکت در هر کشوری، شرکت ها در ترکیه انواع مختلفی دارند که در ادامه در مورد هر شرکت و شرایط و ضوابط آن توضیح خواهیم داد:

شرکت خصوصی:

این نوع شرکت می تواند تنها توسط یک نفر اداره شود و بیش از یک نفر نمی تواند در شرکت شریک باشد هزینه اولیه ثبت نام، محدودیت هایی برای ادامه و گسترش کار وجود دارد

شرکت محدود:

این نوع شرکت باید توسط حداقل یک نفر تا حداکثر 50 نفر ثبت و تاسیس شود و طبق قوانین، سود هر سهامدار بر اساس میزان سهام این شخص حقیقی یا حقوقی تایید می شود. ، با ثبت این نوع شرکت، تمامی سهامداران می توانند اقامت تجاری ترکیه را برای خود و خانواده خود دریافت کنند.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "ثبت شرکت در ترکیه استانبول" هستید؟ با کلیک بر روی عمومی, گردشگری و اقامتی, کسب و کار ایرانی، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "ثبت شرکت در ترکیه استانبول"، کلیک کنید.