ترفندهای جادویی برای افزایش طول عمر باتری گوشی شما

در این قسمت از سری آموزش تعمیرات موبایل به سراغ ترفندهای جادویی برای افزایش طول عمر باتری گوشی شما می رویم

به دومین آموزش از سری های می بانی خوش آمدید اگر اولین مطلب اموزشی ما را از دست داده اید می توانید با استفاده از به آن مطلب رفته و آن را مطالعه کنید. در آموزش امروز قصد داریم ۵ نکته را در مورد افزایش طول عمر باتری گوشی هوشمند را با شما درمیان بگذاریم. شارژ مناسب باتری بطور قطع برای حفظ سلامت باتری گوشی شما بسیار مهم می باشد. این مسئله علاوه بر افزایش طول عمر باتری گوشی شما باعث حفظ سلامت خود گوشی شما نیز می شود. پس در ادامه با ما همراه باشید تا ۵ نکته مهم در مورد شارژ کردن باتری گوشی را با شما در میان بگذاریم.

۱در هنگام شارژ کردن از گوشی استفاده نکنید.

استفاده از گوشی هنگامیکه گوشی در حال شارژ می باشد از شارژ شدن کامل باتری و سلول های آن جلوگیری می کند و این مسئله در دراز مدت طول عمر باتری گوشی شما را به شدت کاهش می دهد.


۲گوشی خود را در تمام طول شب در شارژ قرار ندهید.

این که یک شب گوشی خود را بطور کامل در شارژ قرار دهید موجب اسیب دیدگی باتری گوشی شما نمی شود. اما اگر این روند برای مدت طولانی ادامه پیدا کند ممکن است طول عمر باتری گوشی شما را کاهش دهد. از انجائیکه لازم نیست در هر بار شارژ گوشی شما بصورت ۱۰۰ درصد شارژ شود پس سعی کنید در شب قبل از رسیدن شارژ باتری به ۱۰۰ درصد آن را از شارژر جدا کنید.

۳همیشه از شارژ اصلی استفاده کنید تا افزایش طول عمر باتری گوشی افزایش یابد

همیشه توصیه شده است که برای شارژ گوشی خود از شارژر اصلی استفاده کنید بخصوص زمانیکه گوشی شما از شارژ سریع پشتیبانی می کند. عدم استفاده از شارژر مناسب ممکن است که در برخی از مواقع باعث افزایش سرعت شارژ باتری گوشی شما شود اما بطور قطع پس از مدتی این کار باتری گوشی شما را ضعیف خواهد کرد.

۴اجازه ندهید گوشی شما بیش از حد گرم شود.

گرما به احتمال زیاد بزرگترین دشمن باتری های لیتیوم یونی می باشد. شما باید از شارژ کردن گوشی خود در هنگام انجام بازی های گرافیکی بپرهیزید زیرا هردوی این فعالیت ها موجب افزایش دمای گوشی شما می شود و افزایش دما نیز موجب اسیب دیدن باتری می شود. توصیه شده است که در هنگام شارژ دمای گوشی بین ۲۰ تا ۳۰ درجه سانتی گراد باشد.


۵آیا ۰ و ۱۰۰ اعداد جادویی هستند

نیازی نیست که شما هنگامیکه یک گوشی را خریداری می کنید آن را در ابتدا بصورت کامل شارژ کنید و این به این دلیل می باشد که هنگامیکه شما یک گوشی را خریداری می کنید معمولاً شارژ شده می باشد. همچنین نیازی نیست که شما هربار باتری گوشی خود را بصورت ۱۰۰ درصد شارژ کنید. شما می توانید از گوشی استفاده کنید و هنگامیکه شارژ آن در حال تمام شدن بود ان را دوباره به شارژر متصل کنید و قبل از اینکه بصورت ۱۰۰ درصد شارژ شود آن را جدا کنید. همچنین شما نباید اجازه دهید که شارژ گوشی شما به ۰ برسد. توصیه شده است که هنگامیکه میزان ۱۰ درصد رسید ان را مجدداً شارژ کنید.

چند ترفند برای افزایش طول عمر گوشی:

مراقبت از باتری:

  • از شارژ بیش از حد و کم شدن کامل شارژ باتری خودداری کنید. سعی کنید باتری را بین 20 تا 80 درصد شارژ نگه دارید.
  • از شارژرهای اورجینال و باکیفیت استفاده کنید. استفاده از شارژرهای تقلبی می‌تواند به باتری گوشی شما آسیب برساند.
  • از قرار دادن گوشی در معرض گرمای شدید یا سرمای شدید خودداری کنید. گرما و سرما می‌توانند به باتری گوشی شما آسیب برسانند.
  • از خاموش کردن برنامه‌هایی که از آنها استفاده نمی‌کنید خودداری کنید. این برنامه‌ها می‌توانند در پس‌زمینه اجرا شده و باتری گوشی شما را تخلیه کنند.
  • از حالت صرفه‌جویی در باتری استفاده کنید. این حالت می‌تواند مصرف باتری گوشی شما را به طور قابل توجهی کاهش دهد.

مراقبت از بدنه و صفحه نمایش:

  • از یک قاب و محافظ صفحه نمایش باکیفیت استفاده کنید. این کار می‌تواند از گوشی شما در برابر ضربه، خراش و سایر آسیب‌ها محافظت کند.
  • از انداختن گوشی خودداری کنید. حتی یک افتادن کوچک می‌تواند به گوشی شما آسیب برساند.
  • گوشی خود را از مایعات دور نگه دارید. نفوذ آب یا سایر مایعات به داخل گوشی می‌تواند به آن آسیب برساند.
  • از تمیز کردن گوشی با مواد شیمیایی خشن خودداری کنید. برای تمیز کردن گوشی خود فقط از یک پارچه نرم و مرطوب استفاده کنید.

مراقبت از نرم‌افزار:

  • سیستم عامل و برنامه‌های گوشی خود را به روز نگه دارید. به‌روزرسانی‌ها می‌توانند اشکالات نرم‌افزاری را که منجر به تداخل در عملکرد گوشی می‌شوند، برطرف کنند.
  • از نصب برنامه‌های غیرضروری خودداری کنید. برنامه‌های غیرضروری می‌توانند فضای ذخیره‌سازی گوشی شما را اشغال کرده و به عملکرد آن آسیب برسانند.
  • از آنتی‌ویروس و آنتی‌مال‌ویروس استفاده کنید. این برنامه‌ها می‌توانند از گوشی شما در برابر ویروس‌ها و بدافزارها محافظت کنند.
  • از ریست کردن تنظیمات کارخانه به عنوان آخرین راه‌حل استفاده کنید. ریست کردن تنظیمات کارخانه تمام اطلاعات و تنظیمات گوشی شما را پاک می‌کند.

با رعایت این ترفندها می‌توانید طول عمر گوشی خود را به طور قابل توجهی افزایش دهید و از تجربه استفاده از آن برای مدت طولانی‌تری لذت ببرید.

علاوه بر موارد فوق، در اینجا چند نکته دیگر برای افزایش طول عمر گوشی آورده شده است:

  • از خاموش کردن گوشی به طور کامل خودداری کنید. می‌توانید به جای خاموش کردن کامل گوشی، از حالت خواب یا استندبای استفاده کنید.
  • از استفاده از گوشی در حین رانندگی خودداری کنید. این کار می‌تواند خطرناک باشد و به گوشی شما آسیب برساند.
  • از صحبت کردن با گوشی در مکان‌های پر سر و صدا خودداری کنید. این کار می‌تواند به شنوایی شما آسیب برساند.
  • از استفاده از گوشی در هنگام حمام یا دوش گرفتن خودداری کنید. رطوبت می‌تواند به گوشی شما آسیب برساند.

با مراقبت از گوشی خود می‌توانید از آن برای مدت طولانی‌تری استفاده کنید و از مزایای آن بهره‌مند شوید.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "ترفندهای جادویی برای افزایش طول عمر باتری گوشی شما" هستید؟ با کلیک بر روی تکنولوژی, کسب و کار ایرانی، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "ترفندهای جادویی برای افزایش طول عمر باتری گوشی شما"، کلیک کنید.