تاکید رییس جمهور شهید بر ارتقای بهره وری با توسعه فناوری و نوآوری

رییس مرکز مدیریت طرح ها کلان و پیشران مطرح کرد؛

تاکید رییس جمهور شهید بر ارتقای بهره وری با توسعه فناوری و نوآوری

رییس مرکز مدیریت طرح های کلان و پیشران معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، توسعه علم و فناوری و افزایش بهره وری را دو موضوع محوری مورد توجه رییس جمهور شهید عنوان و تصریح کرد: یکی از مهم ترین یادگار های دکتر رییسی برای زیست بوم علم و فناوری، قانون جهش تولید دانش بنیان است.

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری نکستونز، فرج الهی در گفتگو با خبرنگار مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، خاطرنشان کرد: یکی از مهم ترین موضوعاتی که شهید آیت الله رییسی در سخنرانی های خود به ویژه در جلسات با دیگر کشور ها و مسیولان خارجی مربوطه مرتبا به آن اشاره می کرد، پیشرفت هایی است که کشور در حوزه علم و فناوری کسب کرده است.

وی ادامه داد: آیت الله رییسی، عنایت ویژه ای هم به موضوع بهره وری داشت و بر این باور بود که با فعالیت شرکت های دانش بنیان، بهره وری در کشور ارتقا می یابد.

به گفته رییس مرکز مدیریت طرح های کلان و پیشران در بازدیدی که شخص رییس جمهور از خانه نوآوری و فناوری (آی هیت) داشت، عنایت ویژه ای به توسعه فناوری های صورت گرفته داشت و به دستاورد های حوزه علم و فناوری مباهات می کرد.

فرج الهی با بیان اینکه آیت الله رییسی در اغلب سفر های خارجی، معاون علم و فناوری را با خود همراه می کرد، افزود: رییسی در به کارگیری ابزار های سیاست خارجی به بازوی علم و فناوری توجه ویژه ای می کرد، برای مثال در سفری که به اندونزی داشت، جلسه با رونمایی از یک محصول فناورانه شروع شد.

رییس مرکز مدیریت طرح های کلان و پیشران، توجه آیت الله رییسی به زیست بوم علم و فناوری را منحصر به دستاورد های دانش بنیان ندانست و تصریح کرد: رییس جمهور شهید، عنایت ویژه ای هم به فناوران و نخبگان کشور داشت تا آنجا که امسال اولین مراسم افطاری در ماه مبارک رمضان را در جمع جامعه نخبگانی و اساتید دانشگاهی برگزار کرد. 

به گفته فرج الهی، «بهره وری» دومین کلیدواژه ای است که در کلام و ادبیات رییسی پربسامد بود و توجه به این مهم را هم به وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و هم به معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری پیوسته متذکر می شد.

وی ادامه داد: آیت الله رییسی، بر این باور بود ارتقای بهره وری با توسعه فناوری و نوآوری میسر شده و باعث رشد اقتصادی کشور خواهد شد.

به گفته فرج اللهی، یکی از مهم ترین میراث های رییس جمهور شهید برای زیست بوم علم و فناوری، قانون جهش تولید است. این قانون، یکی از موثرترین پیش برنده ها و مانع زدایی کننده ها در حوزه علم و فناوری است که به همت رییسی و دولت سیزدهم محقق شد و به جرات می توان گفت یکی از ابزار های قدرتمندی که معاون علمی در حمایت از شرکت های دانش بنیان در دست دارد، همین قانون جهش تولید و آیین نامه هایی است که در دولت و با عنایت ویژه وی مصوب شد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: اگر تحلیل محتوایی از بیانات این رییس جمهور شهید داشته باشیم، در می یابیم که علم و فناوری و بهره وری بسامد بالایی دارد. تکرار این کلیدواژه ها مسیر دولت را در حمایت از زیست بوم علم و فناوری تعیین می کند. وقتی شخص اول اجرایی کشور تمام قد از یک موضوعی حمایت می کند، حتما وزرای مربوطه و معاون علمی رییس جمهور با عنایت و اعتماد به نفس بیشتری در آن مسیر حرکت خواهند کرد.

جلسات مکرر و متعدد ایشان با صنایع بزرگ و شرکت های فناور جهت رفع مشکلات و موانع آنها و پیگیری مستمر برای احیای صنایع از جمله مواردی است که نشان دهنده اعتقاد و عزم ایشان در حمایت از اقتصاد دانش بنیان است.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "تاکید رییس جمهور شهید بر ارتقای بهره وری با توسعه فناوری و نوآوری" هستید؟ با کلیک بر روی اقتصادی، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "تاکید رییس جمهور شهید بر ارتقای بهره وری با توسعه فناوری و نوآوری"، کلیک کنید.