فیلمی از بچه های اوتیسم
به طور کلی، کودکان دارای اوتیسمی که محرک دیداری یا یادگیری دیداری اولویت اول آنها می باشد، ممکن است به مدل سازی ویدیویی به عنوان یک تکنیک مداخله ای بهتر در پاسخ دهند. به طور معمول سه نوع فیلم آموزشی کودکان اوتیسم وجود دارد که برای آموزش انواعی از مهارت ها به کار می رود . قیمت لباس اسپایدرمن ممکن است بر اساس نام و شهرت برندی که آن را تولید می کند، متغیر باشد . فیلم آموزشی درباره اوتیسم شامل فیلمبرداری از عمل مورد هدف است. ویدیو مدل و عمل مورد هدف که به درستی اجرا و کامل شده است را ضبط می کند. این ویدیو سپس برای کودک دارای اوتیسم نمایش داده می شود.
فیلمی از بچه های اوتیسم
کودک ویدیو را تماشا می کند و سپس این فرصت را دارد تا آن را اجرا کند. همانطور که قبلا گفته شد فیلم آموزشی اتیسم به طور موثر برای و آموزش مهارت های بازی، مهارت های اجتماعی، مهارت های خود یاری، مهارت های زندگی روزمره، مهارت های زبانی و مهارت های آکادمیک استفاده شده است. زیر نظر دکتر صابر با در اختیار داشتن و بهره گیری از تکنیک های و متخصصین مجرب و آگاه به در زمینه آموزش مفاهیم و آموزشهای رفتاری و آکادمیک به کودکان پیشرو می باشند. مدل سازی ویدیویی نقطه نظر (POVM) شامل فیلمبرداری از نقطه نظر مدل است، اغلب فقط دستهای فرد را هنگام تکمیل هدف مدنظر از نزدیک نشان می دهند .
این نوع مدل سازی ویدیویی بطور موثر برای آموزش بازی با اسباب بازی به کودکان پیش دبستانی ،مهارت های خود یاری، مانند لباس پوشیدن و مهارت های زندگی روزانه استفاده شده است. POVM تا حدی در حمایت از رفتارهای اجتماعی در کودکان پیش دبستانی و دبستانی دارای اوتیسم مفید بوده است خود مدل سازی ویدیویی(VSM) شامل فیلمبرداری از کودک دارای اوتیسم در حال اجرای چندباره مهارت هدف و سپس ویرایش ضبط برای ایجاد محصول نهایی است که در آن کودک در حال اجرای صحیح مهارت نشان داده می شود. کودک تنها فیلم آموزشی از خودش را در حال اجرای صحیح عمل می بیند VSM وقت گیر تر است و به دلیل نیاز به ویرایش نیازمند مهارت های تکنیکی بیشتری است؛
اما، هنگام آموزش مهارت های متنوع مفید واقع شده است. بخصوص VSM می تواند مهارت های اجتماعی و زبانی ، رفتار حین انجام تکلیف و پایبندی به انظارات کلاس به عنوان مثال: فیلم آموزشی کودکان اوتیسم چگونه باشد . برای تعیین اینکه آیا نوع فیلم آموزشی کودکان اوتیسم مورد استفاده (یعنی قیاس مدل های کلاسیک، خود مدل سازی و نقطه نظر) هم تاثیرگذار است یا نه؛ بررسی های تحلیلی و فراتحلیلی انجام شده است. تا این تاریخ که تفاوتی گزارش نشده است و همه انواع مدل سازی ویدیویی شاخصهای شیوه مبتنی بر شواهد را برآورده کرده است. با در نظر گرفتن متغیر سن فردی که به عنوان مدل ویدیویی عمل می کند، پژوهش ها نشان می دهند خواهر، برادر، همسالان و بزرگسالان همگی مدلهای موثری می توانند بسازند
اینطور گفته می شود، کار با مدلهای بالغ تر زمان کمتر و آموزش کمتری می طلبد، و مقرون به صرفه تر است. در حالیکه اکثر پژوهش های مدل سازی ویدیویی هنگام نشان دادن فیلم آموزشی به کودک دارای اوتیسم بر جلسات یک به یک تمرکز می کند، پژوهش نوظهوری وجود دارد که نشان می دهد از مدل سازی ویدیویی می توان به طور گروهی هم استفاده کرد. انعطاف پذیری در مدل سازی ویدیویی به عنوان یک مداخله به استفاده و بهره وری آن کمک می کند. در حالیکه مراحل ایجاد یک فیلم آموزشی سابقا نیاز به سطح خاصی از توانایی تکنیکی داشت، با معرفی گوشیهای هوشمند و تبلتها، مهارت های تکنیکی برای خلق مدل ویدیویی تقریبا هم اکنون جهانی شده است. باید در نظر داشت که، این مراحل سازگار با نوع دستگاه استفاده شده و مدل ویدیویی ایجاد شده باشد(یعنی کلاسیک در مقابل خود مدل سازی در مقابل نقطه نظر)،
مراحل ابتدایی فیلم آموزشی درباره اوتیسم به شرح زیر است: رفتار هدفی را که می خواهید بر آن تمرکز کنید، تعیین کنید. تعیین کنید از چه کسی می خواهید به عنوان مدل ویدیویی فیلم بگیرید. تعیین کنید چگونه می خواهید از مدل فیلم بگیرید (یعن کلاسیک در مقابل خود مدل سازی در مقابل نقطه نظر). از مدل بخواهید رفتار هدف را چندین بار تمرین کند. داشتن تحلیل رفتار یا لیستی از مراحل لازم، می تواند مفید باشد. هنگام خرید لباس مرد عنکبوتی با تار، به دقت به قیمت محصول نسبت به کیفیت آن توجه کنید و از اصل بودن محصول مطمین شوید . یا فکر کند یک کودک هنگام تکمیل عمل طبیعتا چه می گوید. سخن گفتن هنگام مدل ویدیویی مهم است چرا که کودکان اغلب شروع می کنند به تقلید آنچه که می شنوند یا می بینند.
فیلمبرداری را از مدل هنگام اجرای رفتار هدف با اپلیکیشن موجود روی گوشی هوشمند یا تبلت تمرین کنید. ویدیو را ببینید تا مطمین شوید تمام مراحل رفتار هدف را گرفته اید و مطمین شوید کیفیت صدا و تصویر واضح است. مدل ویدیویی را به کودک در محیط مناسب و هدایت کننده یاد گیری شان نشان دهید. از حضور اشیاء و مواد مورد نیاز کودک برای تکمیل کار در نزدیکی وی اطمینان حاصل کنید . مدل ویدیویی را یکبار برای کودک اجرا کنید. چنانچه شییی برای رفتار هدف مورد نیاز است آن را نزدیک جاییکه در دسترس کودک است قرار دهید یا مطمین شوید بلافاصله آیتم مورد نظر را هنگام اتمام ویدیو در دسترس آن ها می گذارید. 9- چنانچه کودک تقلید کرد او را تشویق کنید. اگر کودک تقلید نمی کند ویدیو را دو مرتبه اجرا کنید.
اگر کودک سه تلاش ناموفق دارد، به راحتی به کودک به طور فیزیکی انگیزه دهید تا رفتار هدف را اجرا کند. تحریک فیزیکی به آن ها کمک می کند بفهمند چه انتظاری از آن ها می رود و سطح موفقیت شان را افزایش می دهد. مدل سازی ویدیویی مداخله ای است که بخوبی در مورد آن پژوهش شده و مراقبان کودک، پرستاران و پزشکان نیز می توانند آن را استفاده کنند و ابزاری بسیار کارآمد و موثر است که طیف وسیعی از رفتارهای هدف را در مجموعه ای از محیطها پوشش می دهد. طی سی سال گذشته، مدل سازی ویدیویی شیوع بیشتری یافته است و ابزاری قوی است که زندگی کودکان دارای را بطور مستمر غنی می سازد.
کودکان دارای اوتیسم اغلب دوست دارند فیلم آموزشی اوتیسم را بارها و بارها تماشا کنند. مادامیکه آن ها رفتار هدف را اجرا می کنند، تماشای ویدیوها مهارت را تقویت می کند. طراحی لباس بتمنی ممکن است با توجه به سلیقه فرد، تنوعی در مدل و طرح داشته باشد . همانطور که قبلا ذکر شد، محققان در یافته اند که کودکان می توانند چند عمل را از طریق مدل سازی ویدیویی همزمان یاد بگیرند، بنابراین برای انتخاب چندین رفتار هدف همزمان راحت باشید. همه کودکان به فیلم آموزشی اوتیسم پاسخ نمی دهند، اما کسانی هم هستند که سریع واکنش می دهند. چنانچه کودکی در حال تلاش است می توانید همیشه به عقب برگردید یا ویدیو را بررسی کنید ببینید آیا لازم است چیزی دوباره ضبط شود.
آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "فیلمی از بچه های اوتیسم" هستید؟ با کلیک بر روی عمومی, کسب و کار ایرانی، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "فیلمی از بچه های اوتیسم"، کلیک کنید.