تست هوش کودک آپ

تست هوش ریون کودکان یک ابزار روانسنجی برای ارزیابی IQ کودکان می باشد. این آزمون با نام ماتریس پیشرونده رنگی ریون (CPM) و سنجش هوش تصویری کودکان شناخته می شود. سال هاست که روانشناسان کودک، هوش آزمای ریون را برای سنجش هوش غیر کلامی کودکان بکار می برند.این آزمون شامل 36 تصویر است و برای کودکان 5 تا 11 سال می توان اجرا کرد. همچنین برای بزرگسالانی که محدودیت های ذهنی دارند هم قابل اجراست.هر کودکی توانایی بالقوه ای برای ارتباطات منطقی بین محرک ها دارد که در این تست این توانایی سنجیده می شود.

تست هوش کودک آپ

تست هوش ریون کودکان

مواردی که این تست مورد سنجش قرار می دهد بشرح زیر است:

  • استدلال انتزاعی
  • هوش سیال ( وراثتی و کاملا ژنتیک است)
  • اندازه گیری عامل g  یا هوش عمومی اسپیرمن

این تست برای کودکان است و جهت انجام سنین بالاتر به  تست هوش ریون بزرگسال  مراجعه نمایید.  بازی با تفنگ های پلیس اسباب بازی هم میتواند در تست ها استفاده شود.کاربردهای تست هوش ریون کودکان

  •  بررسی هوش منطقی-ریاضی کودک
  •  بررسی هوش فضایی و تجسمی کودک
  •  مشاوره تحصیلی برای کودکان
  •  غربال گری اولیه توانایی شناختی کودک
  •  پژوهش ها و مطالعات علمی

روش انجام تست هوش IQ ریون کودکان

تست هوش ریون کودکان شامل تصاویر ناقصی است. تصویر ناقص را به کودک نشان دهید تا از میان تصاویری که تشخیص می دهد تصویر اصلی را کامل می کند، یکی برگزیند.

کودک به خوبی تصویر بالایی را نگاه می کند و سپس از میان تصاویر پایین تصویر مورد نظر را انتخاب می کند. مدت زمانی که لازمست برای این تست صرف شود 30 دقیقه تا یک ساعت است.

هوش چیست؟

هوش از مفاهیم مورد توجه حوزه های گوناگون دانش در تاریخ بوده است. اما توجه تربیتی و آموزشی به آن سابقه ای در حدود 3 سده دارد. از زمانی که مدارس نوین پا گرفتندو آموزش جنبه رسمی به خود گرفت، به تدریج واژه های زیر با اهمیت شدند:

  • شناخت
  • یادگیری
  • هوش
  • تفکر
  • خلاقیت
  • و مانند اینها

تعریف هوش

یکی از این واژگان مهم هوش است. قبلاً هوش را مرتبط با درس و پیشرفت تحصیلی می دانستند. این استدلال، هر دانش آموزی که در تحصیل موفقیت بیشتری کسب کند، با هوش تر است. این استدلال تا حدی درست نیست. هوش فراتر از موفقیت تحصیلی است. وسایل های پلیسی اسباب بازی را خریداری کرده و به راحتی در اختیار کودکان فرار دهید.

عموماً هوش را به عنوان توانایی حا مساله و سازگاری با محیط تعریف می کنند. اما نمی توان تعریفی مشخص از هوش ارایه داد که مورد توافق همه روانشناسان باشد. اما عناصری از هوش وجود دارند که مورد توافق غالب پژوهشگران است:

توانایی پرداختن به امور انتزاعی

افراد با هوش بیشتر با امور انتزاعی مانند اندیشه ها، نمادها، روابط، مفاهیم و اصول سرو کار دارند. این افراد کمتر با امور عینی مانند ابزارهای مکانیکی و فعالیت های حسی درگیرند.

توانایی حل کردن مسایل

توانایی فرد در پرداختن به موقعیت های جدید است. نه فقط پاسخ دادن به آموخته های قبلی و موقعیت های آشنا.

توانایی یادگیری

فرد توانایی یادگیری انتزاعیات از جمله انتزاعیات موجود در کلمات و سایر نمادها را داشته باشد. همچنین توانایی این را داشته باشد که از این مفاهیم استفاده کند و بکار ببرد.

با این اوصاف می توان هوش را به صورت زیر تعریف کرد:

هوش توانایی یادگیری و کاربرد مهارت های لازم برای سازگاری با نیازهای فرهنگی و محیطی فرد است.

نظر برخی از روانشناسان در مورد هوش

همان گونه که گفتیم در مورد هوش اجماع نظر قطعی وجود ندارد. برخی بر اساس نوع مساله ای فرد حل می کند دو نوع هوش در نظر می گیرند:
هوش عینی: توانایی درک اشیاء
هوش ذهنی: مختص انسان  بوده و منظور از آن توانایی درک علایم کلامی و ریاضی و کار کردن با آن هاست.

ما با انواع تست های هوش مواجه هستیم. هر کدام از این تست ها جنبه های خاصی از هوش را مورد ارزیابی قرار می دهند. این تنوع ناشی از تعاریف متعددی از هوش است. که توسط متخصصین ارایه شده است:

  • ریموند کتل عقیده دارد که هوش  مجموعه استعدادهایی  است که توسط آنها به شناخت می رسیم، شناخت ها را به ذهن می سپاریم وعناصر تشکیل دهنده فرهنگ را به کار می بریم تا مسایل روزانه را حل کنیم و با محیط سازگار شویم.

گاردنر برای کودکان چه اهمیتی دارد ؟

یکی از  نظریه های مهمی است که توسط هوارد گاردنر بیان شده که در آن برای انسان ها چندین هوش بر شمرده شده است. بر اساس این نظریه همه انسان ها باهوش می باشند و تفاوت آنها در زمینه هوشی متفاوتی است که با یکدیگر دارند.

تست هوش گاردنر برای کودکان می تواند یک آزمون مناسب برای دریافت بازخورد های اولیه از زمینه هوشی کودک باشد. شناخت استعداد کودکان در زمان درست و به موقع می تواند زمینه آموزشی آینده آن را تا حد بسیار زیادی مشخص نماید. توجه به این موضوع می تواند در ینده شغلی کودک و در نتیجه مسیر درست آموزش تاثیر مستقیمی گذارد.

تست هوش گاردنر برای کودکان آنلاین

ابزارهای آنلاین امروزه بخش جدایی ناپذیر از فرایندهای آموزشی شده اند و در تمامی بخش ها می توانیم حضور موثر و مفید آنها را مشاهده نماییم. اگر تست هوش گاردنر برای کودکان آنلاین صورت گیرد می تواند محدودیت های مختلفی از جمله محدودیت مکان را بر طرف نماید.

” همچنین در داناکوییز نیز قرار داده شده که می توانید از آن نیز برای افراد بالغ به کار برید “

هم اکنون شما می توانید از طریق فرم زیر تست هوش گاردنر برای کودکان را آنلاین انجام داده و در نهایت نتیجه آن را با جزییات کامل مشاهده نمایید. در این آزمون آنلاین گاردنر بیش از 50 سوال قرار داده شده که پاسخ به مجموعه آنها می تواند ارزیابی مناسبی را از علایق و زمینه های هوشی کودک در اختیار شما قرار دهد. تابلو ایست اسباب بازی یک نشانه بازی برای بچه ها است .

تست هوش آنلاین گاردنر کودکان

جهت انجام آزمون کافی است با کلیک بر روی لینک زیر و گزنه ” شروع آزمون ” اقدام به پاسخ به سوالات داده شده نمایید. ” این قسمت برای افرادی که دارای اشتراک داناکوییز می باشند نمایش داده می شود برای این منظور در صورت عدم مشاهده ابتدا اقدام به خرید اشتراک نمایید.

توجه نمایید مربیان و والدین سعی نمایند تا در انتخاب گزینه ها عجله ننموده و با دقت و شناخت کافی از کودک به آن پاسخ دهند تا نتتیجه ارزیابی نهایی و کارنامه نمرات هر یک از هوش های 9 گانه بیشتری همسانی را با هوش کودک داشته باشد.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "تست هوش کودک آپ" هستید؟ با کلیک بر روی عمومی, کسب و کار ایرانی، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "تست هوش کودک آپ"، کلیک کنید.